Αποσπάσματα από το βιβλίο του Yaacov Hecht για την ελευθεριακή εκπαίδευση, που δημοσιεύθηκε το 2010. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με το βιβλίο στη διεύθυνση http: //www.yaacovhecht.com/democratιic-education/
Η αληθινή μάθηση έρχεται από την πράξη σ.23
Η γραφειοκρατία δεν αποκλείει κατ 'ανάγκη τις ιδέες. Αντίθετα, μπορεί κανείς να αναζητήσει δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους η γραφειοκρατία μπορεί να υποστηρίξει νέες ιδέες. σ.87
Για τα παιδιά, το σχολείο είναι απλά άλλο ένα τηλεοπτικό κανάλι - και δεν είναι και πολύ ενδιαφέρον - το οποίο τους προσφέρει άσχετες επιλογές. σ.180
Η δημιουργία ενός προσωπικού προγράμματος μάθησης υποχρεώνει τους γονείς να εγκαταλείψουν τον "αυτόματο πιλότο" και να δημιουργήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό "πιστεύω" για το παιδί τους. σ.286
Έννοιες
Τρία προβλήματα με τα παραδοσιακά σχολεία
Η έλλειψη σύνδεσης μεταξύ της αγοράς εργασίας και του εκπαιδευτικού συστήματοςΤα σχολεία εξακολουθούν να προετοιμάζουν μαθητές για τα βιομηχανικά επαγγέλματα, που εξαρτώνται από το κουδούνι, για την έναρξη εκτέλεσης εντολών. Δεν συμβαδίζουν με τις αλλαγές στο εργατικό δυναμικό που εκτιμά την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, και τη δημιουργία.Δεν έχουν συμβαδίσει με την επανάσταση των ανθρώπινων δικαιωμάτων των νέων.Ο 20ος και 21ος αιώνας χαρακτηρίζονται από πολύ μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για την αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τις γυναίκες, τις μειονότητες, τους ομοφυλόφιλους και της νεολαίας. Επειδή τα σχολεία δεν εκτιμούν τη φωνή των μαθητών, υπάρχει συχνά σύγκρουση μεταξύ των νέων και των ενηλίκων.Τα σχολεία δεν έχουν κατάλληλα προσαρμοστεί στην επανάσταση της τεχνολογίας
Ο κύριος στόχος του σχολείου, η εισαγωγή των παιδιών στη γνώση, έχει καταστεί περιττός καθώς οι μαθητές γνωρίζουν ότι σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να λάβουν πληροφορίες με τρόπους πολύ πιο αποτελεσματικούς και αποδοτικούς από ό, τι στα σχολεία. Ορισμένα σχολεία έχουν χειριστεί αυτό το θέμα, απαγορεύοντας την πρόσβαση σε αυτό το είδος της τεχνολογίας. Λίγα παραδοσιακά σχολεία έχουν αλλάξει πρακτικές για την αντιμετώπιση αυτής της αλλαγής. σ.36
Έξι μαθήματα που το παραδοσιακό σχολείο διδάσκει τους μαθητές
Υπάρχει «σωστή» γνώση και είναι στα χέρια των αρχών.
Η προσωπική τους αναζήτηση είναι άνευ σημασίας, διότι δεν έχει σχέση με τη μάθησή τους.
Η προσωπική τους θέση δεν είναι σημαντική, διότι η σωστή γνώση ανακαλύφθηκε από μοναδικά και σπάνια άτομα και βρίσκεται στα χέρια των κατάλληλων ανθρώπων
Οποιαδήποτε ανακάλυψη που δεν συμμορφώνεται με "σωστή γνώση" είναι εσφαλμένη.
Οι μαθητές αναμένεται να αποφύγουν τα λάθη (γιατί κάνοντας λάθη προκαλείται απώλεια πόντων από την τελική τους βαθμολογία).
Είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να αποδείξει ότι έχει τη σωστή απάντηση.σ.115
Τι επιδιώκει να εκπληρώσει η δημοκρατική διαδικασία
Η Δημοκρατική διαδικασία έχει ως στόχο να απελευθερώσει το παιδί από εκείνα τα 80% των μαθημάτων που κάποιος άλλος (ποιος;) θεωρεί σημαντικά και επιτρέπει στους μαθητές να αποκτήσουν τα εργαλεία μάθησης που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν τις γνώσεις που κρίνουν ως σημαντικές σ.166
Αναγκαστική μελέτη
Όταν αναγκάζουμε ένα παιδί να μάθει να διαβάζει ενώ το διάβασμα δεν το ενδιαφέρει, ή όταν δεν είναι ακόμη σε θέση να συμμετέχει στη διαδιακασία, έχουμε αναπτύξει ένα ψυχολογικό μπλοκ σε αυτό, το οποίο θα εμποδίσει τη μελλοντική ικανότητά του αργότερα, όταν θα αναπτυχθεί το ενδιαφέρον του. σ.167
Το κομβικό ερώτημα στην Ελευθεριακή Εκπαίδευση
Ποιος θα πρέπει να αποφασίσει ποιό είδος μάθησης είναι σχετικό; Ένα πρόγραμμα σπουδών προαποφασισμένο χωρίς συγκεκριμένο παιδί κατά νού ή δίχως το ίδιο το παιδί; σ.180
Ομαδοποίηση μαθητών σύμφωνα με την ημερομηνία "κατασκευής"
Ο ισχυρισμός ότι οι γνωστικές δεξιότητες αναπτύσσονται μέσα στις καλένδες ενός έτους, σε ένα ενιαίο ρυθμό για το σύνολο της ίδιας ηλικίας, δεν υποστηρίζεται από καμία έρευνα. Στην πραγματικότητα, η διαίρεση σε κατηγορίες είναι απλώς μια απλή οργανωτική παράδοση.σ.183
Δύο κοινά χαρακτηριστικά των αποφοίτων ενός δημοκρατικού σχολείου
Δεν φοβούνται τις αρχές.
Μπορούν να συσχετιστούν με τους ενήλικες αβίαστα.σ.200
Εξατομικευμένο πρόγραμμα μάθησης
Κάθε μαθητής έχει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα σπουδών που δημιουργείται από τον ίδιο, μαζί με τον προσωπικό του σύμβουλο (μέντορα) και τους γονείς του. σ.286
Οι πληροφορίες αυτές προήλθαν από σχετική ανάρτηση της LISA NIELSEN που ήταν μια από τους πέντε bloggers που καλέστηκαν στο Vibe #VibeEdu Education Innovation Tour.
Η αληθινή μάθηση έρχεται από την πράξη σ.23
Η γραφειοκρατία δεν αποκλείει κατ 'ανάγκη τις ιδέες. Αντίθετα, μπορεί κανείς να αναζητήσει δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους η γραφειοκρατία μπορεί να υποστηρίξει νέες ιδέες. σ.87
Για τα παιδιά, το σχολείο είναι απλά άλλο ένα τηλεοπτικό κανάλι - και δεν είναι και πολύ ενδιαφέρον - το οποίο τους προσφέρει άσχετες επιλογές. σ.180
Η δημιουργία ενός προσωπικού προγράμματος μάθησης υποχρεώνει τους γονείς να εγκαταλείψουν τον "αυτόματο πιλότο" και να δημιουργήσουν το δικό τους εκπαιδευτικό "πιστεύω" για το παιδί τους. σ.286
Έννοιες
Τρία προβλήματα με τα παραδοσιακά σχολεία
Η έλλειψη σύνδεσης μεταξύ της αγοράς εργασίας και του εκπαιδευτικού συστήματοςΤα σχολεία εξακολουθούν να προετοιμάζουν μαθητές για τα βιομηχανικά επαγγέλματα, που εξαρτώνται από το κουδούνι, για την έναρξη εκτέλεσης εντολών. Δεν συμβαδίζουν με τις αλλαγές στο εργατικό δυναμικό που εκτιμά την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, και τη δημιουργία.Δεν έχουν συμβαδίσει με την επανάσταση των ανθρώπινων δικαιωμάτων των νέων.Ο 20ος και 21ος αιώνας χαρακτηρίζονται από πολύ μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για την αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τις γυναίκες, τις μειονότητες, τους ομοφυλόφιλους και της νεολαίας. Επειδή τα σχολεία δεν εκτιμούν τη φωνή των μαθητών, υπάρχει συχνά σύγκρουση μεταξύ των νέων και των ενηλίκων.Τα σχολεία δεν έχουν κατάλληλα προσαρμοστεί στην επανάσταση της τεχνολογίας
Ο κύριος στόχος του σχολείου, η εισαγωγή των παιδιών στη γνώση, έχει καταστεί περιττός καθώς οι μαθητές γνωρίζουν ότι σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να λάβουν πληροφορίες με τρόπους πολύ πιο αποτελεσματικούς και αποδοτικούς από ό, τι στα σχολεία. Ορισμένα σχολεία έχουν χειριστεί αυτό το θέμα, απαγορεύοντας την πρόσβαση σε αυτό το είδος της τεχνολογίας. Λίγα παραδοσιακά σχολεία έχουν αλλάξει πρακτικές για την αντιμετώπιση αυτής της αλλαγής. σ.36
Έξι μαθήματα που το παραδοσιακό σχολείο διδάσκει τους μαθητές
Υπάρχει «σωστή» γνώση και είναι στα χέρια των αρχών.
Η προσωπική τους αναζήτηση είναι άνευ σημασίας, διότι δεν έχει σχέση με τη μάθησή τους.
Η προσωπική τους θέση δεν είναι σημαντική, διότι η σωστή γνώση ανακαλύφθηκε από μοναδικά και σπάνια άτομα και βρίσκεται στα χέρια των κατάλληλων ανθρώπων
Οποιαδήποτε ανακάλυψη που δεν συμμορφώνεται με "σωστή γνώση" είναι εσφαλμένη.
Οι μαθητές αναμένεται να αποφύγουν τα λάθη (γιατί κάνοντας λάθη προκαλείται απώλεια πόντων από την τελική τους βαθμολογία).
Είναι πολύ σημαντικό για κάποιον να αποδείξει ότι έχει τη σωστή απάντηση.σ.115
Τι επιδιώκει να εκπληρώσει η δημοκρατική διαδικασία
Η Δημοκρατική διαδικασία έχει ως στόχο να απελευθερώσει το παιδί από εκείνα τα 80% των μαθημάτων που κάποιος άλλος (ποιος;) θεωρεί σημαντικά και επιτρέπει στους μαθητές να αποκτήσουν τα εργαλεία μάθησης που θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν τις γνώσεις που κρίνουν ως σημαντικές σ.166
Αναγκαστική μελέτη
Όταν αναγκάζουμε ένα παιδί να μάθει να διαβάζει ενώ το διάβασμα δεν το ενδιαφέρει, ή όταν δεν είναι ακόμη σε θέση να συμμετέχει στη διαδιακασία, έχουμε αναπτύξει ένα ψυχολογικό μπλοκ σε αυτό, το οποίο θα εμποδίσει τη μελλοντική ικανότητά του αργότερα, όταν θα αναπτυχθεί το ενδιαφέρον του. σ.167
Το κομβικό ερώτημα στην Ελευθεριακή Εκπαίδευση
Ποιος θα πρέπει να αποφασίσει ποιό είδος μάθησης είναι σχετικό; Ένα πρόγραμμα σπουδών προαποφασισμένο χωρίς συγκεκριμένο παιδί κατά νού ή δίχως το ίδιο το παιδί; σ.180
Ομαδοποίηση μαθητών σύμφωνα με την ημερομηνία "κατασκευής"
Ο ισχυρισμός ότι οι γνωστικές δεξιότητες αναπτύσσονται μέσα στις καλένδες ενός έτους, σε ένα ενιαίο ρυθμό για το σύνολο της ίδιας ηλικίας, δεν υποστηρίζεται από καμία έρευνα. Στην πραγματικότητα, η διαίρεση σε κατηγορίες είναι απλώς μια απλή οργανωτική παράδοση.σ.183
Δύο κοινά χαρακτηριστικά των αποφοίτων ενός δημοκρατικού σχολείου
Δεν φοβούνται τις αρχές.
Μπορούν να συσχετιστούν με τους ενήλικες αβίαστα.σ.200
Εξατομικευμένο πρόγραμμα μάθησης
Κάθε μαθητής έχει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα σπουδών που δημιουργείται από τον ίδιο, μαζί με τον προσωπικό του σύμβουλο (μέντορα) και τους γονείς του. σ.286
Οι πληροφορίες αυτές προήλθαν από σχετική ανάρτηση της LISA NIELSEN που ήταν μια από τους πέντε bloggers που καλέστηκαν στο Vibe #VibeEdu Education Innovation Tour.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου