Δευτέρα, 30 Απριλίου 2018

Διήμερο προβληματισμού 19 – 20 Μαΐου «Το Σχολείο αλλιώς»

FOR ENGLISH SCROLL DOWN 

Διήμερο προβληματισμού 19 – 20 Μαΐου ΑΡΧΙΛΟΧΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΟΥ

 «Το Σχολείο αλλιώς» 


Θα ήταν λίγο πολύ αυτονόητο να πούμε πως όλοι γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές θέλουμε ένα διαφορετικό σχολείο.  Η αναζήτηση αυτού του  σχολείου δεν θα πάψει ποτέ. Το ζήτημα είναι τί σχολείο μπορεί να είναι αυτό το αλλιώς; Πώς μπορούμε να πάμε από το  σημερινό σχολείο στο  αλλιώτικο; Πώς το φανταζόμαστε ή πως το θέλουμε; Τι δυσκολίες θα συναντήσουμε; Θα χρειαστεί να ξηλώσουμε ή να μεταμορφώσουμε; Αρκεί να  αλλάξουμε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος ή θα αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης και τις συνήθειές μας; Στην αναζήτηση αυτού του άλλου σχολείου μπορούν να πάρουν όλοι  μέρος. Απροκατάληπτα κι αναζητώντας το κάτι καλύτερο. Η ομάδα ‘’Για ένα Διαφορετικό Σχολείο’’ που δραστηριοποιείται στην  Πάρο θέλοντας να συμβάλει  σε αυτή την αναζήτηση που χαρακτηρίζει την εποχή μας πήρε την πρωτοβουλία να συνδιοργανώσει με την Ευζωία wellness activities ένα διήμερο προβληματισμού.

Το πρόγραμμα του διημέρου είναι :

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΪΟΥ 18:00 – 21:30        ΟΜΙΛΙΕΣ 

-        ‘’ Το Σχολείο αλλιώς’’. Μερικές πρώτες σκέψεις από την συντονιστική ομάδα.

-        ‘’ Παιδική ηλικία: Πιο σημαντική παρά ποτέ’’. Ανθή Δοξιάδη / Ψυχολόγος.

-         ‘’Εκπαιδεύοντας την κοινότητα αλλιώς’’ : Κλειώ Κουνδουράκη / Ψυχολόγος – στέλεχος πρόληψης του Κέντρου Πρόληψης ‘’ Θησέας Κυκλάδων’’.

-        ‘’Γονείς και Εκπαιδευτικοί : τι χρειαζόμαστε για να κάνουμε με χαρά τη δουλειά μας;’’ Σπύρος Κασιμάτης / Εκπαιδευτικός & Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας.

-         ‘’Φως στο τούνελ’’. Χρίστος Γεωργούσης / Εκπαιδευτικός.

-        " Η σημασία και η αξία δημιουργίας θετικού κλίματος στην τάξη." Ντουμανίδου Εύα / εκπαιδευτικός Α/θμιας.

-        ’’ Διδασκαλία στην φύση’’ Άλκηστις Αρχιμανδρίτου / καθηγήτρια φυσικής αγωγής, ρεφλεξολόγος, ιδρύτρια της Ευζωία wellness activities.

-        ‘’Πιλοτικό πρόγραμμα και δίκτυο συνεργατικών σχολείων για την εφαρμογή της παιδαγωγικής Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση’’ Κατερίνα Αλεξιάδη, Στέλλα Μπαδικιάν / Εκπαιδευτικοί στη Δημόσια Εκπαίδευση / μέλη της Eπιμορφωτικής Oμάδας του Πιλοτικού Προγράμματος και μέλη του Δικτύου  Συνεργατικών Σχολείων  για τη διάδοση της  Παιδαγωγικής Freinet στην Ελλάδα.

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΜΑΪΟΥ     ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 

10:00-12:00  Απαιτείται δήλωση συμμετοχής 

-     Βιωματικό εργαστήρι για παιδαγωγούς: ‘’Παίζω- Ανακαλύπτω – Μαθαίνω’’ μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι των αισθήσεων ελάτε να ανακαλύψουμε το δημιουργικό μας εαυτό και να περπατήσουμε τους προσωπικούς μας δρόμους μάθησης. Εμψυχωτές: Άλκηστη Αρχιμανδρίτου / καθηγήτρια φυσικής αγωγής, Λένα Ναούμ / εκπ/κος ειδικής αγωγής.

12:00-14:00  Απαιτείται δήλωση συμμετοχής 

-     Βιωματικό εργαστήρι για ενήλικες : ‘’ Γνωριμία με τον Ενηλικισμό’’: ‘’Ξανά’’ μπαίνοντας στην θέση των παιδιών’’. Κλειώ Κουνδουράκη / Ψυχολόγος

18:00-18:30  Απαιτείται δήλωση συμμετοχής 

-     Βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς :’’Παρατηρώ και πράττω : Δύο μικρά παιχνίδια, για ορεκτικό’’

α) Παρατηρούμε τις συμπεριφορές. Πώς γίνεται αυτό;

β) Τι διαπιστώνουμε : ποιό πρόσωπο έχει ανάγκη από φροντίδα;

Σπύρος Κασιμάτης / Εκπαιδευτικός & Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας με εστίαση στην Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Γονέων και στη Θεραπεία Ζεύγους.

18:30 -20:00


-     ‘’Θερισμός: Μορφοποιώντας τους μελλοντικούς μας στόχους.’’ Κλείσιμο διημερίδας με διαδραστική συζήτηση. συντονισμός Γιώργος Λιγνός / εκπαιδευτικός.


 
"School in a different way"Two days for reflection and brain-storming 

We invite you to a two day meeting for reflection and brain-storming on 19-20 May at Archilochos Cultural Association of Paros.


"School in a different way"


It should be more or less self-evident to say that everybody, parents, educators and students alike would like a different school.
The search/quest for such a school never ceases.
The effort is continuous since the educational reform of 1971 until today.
The question is what kind of school could this different one be?
How can we move from today's school to the different one?
How do we imagine it or how do we want it?
What kind of difficulties are we going to face?
Is it sufficient to change the external characteristics of the educational system or should we change our mode of thinking and our habits?
In the quest for such a school everybody can take part.
Without prejudice seeking the better.
The group "Towards a different school" which is active on Paros, aiming to contribute in this quest which characterizes our times, took the initiative to co-organize with "Efzoia wellness activities" a two day reflection and brain-storming.

The two day program is

SATURDAY 19TH MAY 18:00 – 21:30 SPEECHES


-     "School in a different way”
Some first thoughts by the co-ordinating group.

-     "Childhood: More important than ever".
The decisive age which determines the future, now it is more important as the future is certainly unpredictable and continuously changing. 
Anthi Doxiades/ Psychologist

-     "
Εducating the community differently" the twenty year experience of the Prevention Centre of Cyclades.
Cleo Koundouraki/Psychologist- executive member of the Prevention Centre of Cyclades "Thisseas Cyclades"

-     "Parents and Educators: what do we need to perform our duties joyfully?"
Spyros Kasimatis/ Educator & psychological health counselor focusing on parent and educator support and couple therapy.

-     "Light at the end of the tunnel" Some tried and tested suggestions towards teachers so as to encourage a more fertile and meaningful education.
Christos Georgousis/ Educator

-     "The importance and value of creating a positive environment in the classroom". Through experiential practices and with the team as a tool and a force,
we cultivate a positive-appreciative classroom environment with growth, feedback, co-operation and co-involvement ,aiming at learning as well as the socio-emotional growth of the children.
Eva Doumanidou/ Elementary School Educator

-     "Teaching in nature". Through a non intervention educational model based on observation and individualization, younger and elder are able to develop themselves cognitively, kinetically and expressively through specially modulated programs.
Alkistis Archimadritou/ PE professor, reflexologist, founder of "Efzoia-Well-being" wellness activities.

-     "Pilot Program and network of co-operating schools for the application of the Freinet educational methods in public education"
Introducing to the school of today the principles and approaches of important educators such as Celestin Freinet and Miltos Koundouras.
Katerina Alexiades, Stella Badikian/ Educators in public schools / members of the Instructive Group of the Pilot Program and members of the
Network of co-operating schools for the dissemination of the Freinet educational method in Greece.

SUNDAY 20TH MAY WORKSHOPS

10.00-12.00 participation after request
-    Emotive workshop for educators: "I play - I discover - I learn". Join us and discover your creative selves through an interactive game of the senses and walk on your personal educational paths.
Μotivators: Alkistis Archimadritou/ PE professor, Lena Naoum/ special needs educator

12.00-14.00 participation after request
-    Workshop for adults :"Getting to know Adultism" .
"Re stepping” in the children's shoes. Cleo Koundouraki/Psychologist 

18.00-18.30 participation after request
-    Workshop for parents and educators: "I observe and I act: two games for “hors d’oeuvr ".
a. We observe behaviors. How does this happen?
b. What conclusions do we draw: which person needs care?
Spyros Kasimatis/ Educator & Psychological Health Councelor on parent and educator support and couple therapy. 

18:30 -20:00
-    "Harvest: Forming our future targets".
Closure of the two day meeting with interactive discussion. 
Co-ordinator: Giorgos Lignos / educator.
For information and participation please contact:
Για πληροφορίες δηλώσεις συμμετοχής: Email: parosdreamschool@gmail.com / τηλ. 6977387790 / τηλ. 6946750399 / facebook<<ΓΙΑ ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ>>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου