Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

Eνα σχολείο από άλλο πλανήτη...


"Το σχολείο Damanhur στηρίζει την ολιστική ανάπτυξη και την εκπαίδευση των παιδιών από 6 μηνών έως 14 ετών. Γονείς, δάσκαλοι και καθηγητές
εργάζονται μαζί για να δημιουργήσουν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για κάθε παιδί ανάλογα με τις επιδιώξεις, τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντά τους. Επί του παρόντος, το σχολείο μας έχει 60 μαθητές από διαφορετικές εθνικότητες.
Εκτός από το επίσημο ιταλικό πρόγραμμα σπουδών, προσφέρουμε στα παιδια τις ευκαιριες να εντρυφησουν στην οικολογική συνείδηση, τις τέχνες, και την πνευματικότητα. Ένα χαρακτηριστικό του σχολείου μας είναι επίσης η «μάθηση μεσω ταξίδιων", 'δηλαδή, τα παιδιά μας ταξιδεύουν με τους δασκάλους τους για να βιώσουν τα θέματα που μελετούν από πρώτο χέρι. Αυτά τα ταξίδια μπορεί να διαρκέσουν από μερικές ημέρες έως μερικές εβδομάδες, με προορισμούς στην Ιταλία ή στο εξωτερικό, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών.

Προωθούμε τις ακόλουθες αξίες:
* Ζώντας με χαρά και αγάπη για τη ζωή και αναγνωρίζοντας την ομορφιά του κόσμου μας

* Έχοντας σεβασμό για τη φύση και απόκτηση γνώσεων για το περιβάλλον

* Προτεραιότητα στην αισιοδοξία

* εκτίμηση και υποστήριξη της μοναδικότητας του καθενός

* Αναγνωρίζοντας τη σημασία της θετικής αλλαγής και της αυτο-μεταμόρφωσης

* Διαμόρφωση ενός ανεξάρτητου πνεύματος, διατηρώντας παράλληλα τη συνειδητοποίηση της αλληλεξάρτησης όλης της ζωής

* Σεβασμός στην πολυμορφία ως πηγή πλούτου

* Προώθηση της κατανόησης και της αλληλεγγύης

* Αναγνωρίζοντας τη σημασία της καλλιέργειας μιας προσωπικής σφαίρας πνευματικότητας και ονείρων

Σχολείο και Οικογένεια
Προσφέρουμε εξατομικευμένα προγράμματα για κάθε παιδί σε μια στενή συνεργασία με τους γονείς και τις οικογένειες, βρίσκοντας ακριβώς τη σωστή προσέγγιση για την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών. Πρόθεσή μας είναι να γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στο σπίτι, το σχολείο και την κοινότητα, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία. Η οικογένεια και το σχολείο εισάγονται σε μια κοινή δέσμευση από κοινού, ενθαρρύνοντας το παιδί να εκφράσει τα ταλέντα του/της, να βελτιωθεί στα απαιτούμενα πεδία, και να προχωρήσει στη διαδικασία της ανάπτυξης.

Έργασίες

Χρησιμοποιούμε εργασίες ή θεματικές ενότητες εκμάθησης για την επίτευξη των στόχων της διδασκαλίας μας. Αυτές οι πρακτικες εργασίες κάνουν την εκμάθηση ζωντανή με πραγματικές καταστάσεις της ζωής ως βάση και με βάση τα συνήθη αντικείμενα, όπως τα μαθηματικά, τη λογοτεχνία, κλπ. που είναι συμφυής στα πλαίσια της εργασίας. Ορισμένες εργασίες αφορούν ομάδες παιδιών μικτών ηλικιών, ώστε να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων.

Εκπαιδευτές

Οι παιδαγωγοί μας αποτελούν τους «preceptors» που συντονίζουν καινοτόμες διδασκαλίες για τους μαθητές που ξεπερνούν κατά πολύ το πρότυπο πρόγραμμα σπουδών. Οι δάσκαλοι επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε παιδί,ανακαλύπτοντας τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα του, και τα ενθαρρύνουν να αναπτυχθούν. Κάθε δάσκαλος διαθέτει χώρο για τη συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Οι διδάσκοντες διδάσκουν, αλλά και μαθαίνουν με και από τους μαθητές.

Μικρές τάξεις
Έχουμε μικρό μέγεθος τάξεων - ένας ενήλικας για κάθε πέντε ή έξι παιδιά, και για τα νεαρότερα , ένας ενήλικος για κάθε τρία ή τέσσερα μωρά. Αυτό επιτρέπει στους μαθητές να γνωριστούν μεταξύ τους καλύτερα, και μπορούμε να προσαρμόσουμε και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για κάθε μαθητή, προσφέροντας τους τη σημασία και την καθοδήγηση με βάση τις συγκεκριμένες ανάγκες τους."

1 σχόλιο:

  1. λοιπον αυτο μου εδωσε μια ιδεα...φευγουμε για Νταμανχουρ μαζι με τα παιδια για ενα χρονο. δλδ τι θα χασουν απο το ελληνικο σχολειο που δεν θα το κερδισουν με το παραπανω σε ενα τετοιο σχολειο; μπορουμε να δημιουργησουμε ενα σχολειο σαν αυτο της Νταμανχουρ στην Ελλαδα; αν δεν μπορουμε να το φτιαξουμε μονοι μας, τουλαχιστον ας μαθουμε πως γινεται.
    Tετοιου ειδους και φιλοσοφιας σχολεια εχουμε αναγκη σημερα σε αυτον τον τοπο, αν θελουμε να χτισουμε ενα μελλον πιο διαφανο και φωτεινο απο το παρον που ζουμε τωρα...
    Aν τα παιδια μας γνωριζαν πως ειναι ενα φυσιολογικο σχολειο με λειτουργους που σεβονται τη δουλεια τους και δεν επιβαλλουν τη γνωση τους, θα μας επαιρναν με τις πετρες που τα αναγκαζουμε να "εκπαιδευονται" στα συγχρονα αναμορφωτηρια που ονομαζουμε σχολεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή